Friday, February 25, 2011

Doa Pengantin Baru

Ya Allah ...

Ya Tuhan kami

Ampunilah dosa ku yang telah aku lakukan

Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas



Ya Allah...Ya Rahman Ya Rahim..

Sekiranya isteri ku ini adalah pilihan Mu di atas Arsy

Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya

Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya

Sekiranya isteri ku ini adalah bidadari untuk ku di Syurga Mu

Limpahkanlah aku dengan sifat kesabaran dan kelembutan untuk menghadapi dirinya

Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya



Sekiranya... Isteri ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu

Maka berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala tingkah lakunya



Ya Allah...Tuhan Yang Maha Mengetahui Segala Sesuatu..

Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku

Kau juga yang Maha Mengampuni segala kekhilafan dan segala dosa yang sudah aku lakukan

Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..

Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai suami..

Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu

Sekiranya aku ingkar dan durhaka berikanlah aku petunjuk kearah rahmat Mu



Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..

Aku buta tanpa bimbinganMu. .

Aku cacat tanpa hidayahMu..

Aku hina tanpa RahmatMu..



Ya Allah.. Ya Muqallibal Qulub

Kuatkan hati dan semangatku

Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu

Jadikanlah aku suami yang di sayangi isteri

Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu

Bimbinglah aku menjadi suami yang terbaik bagi dirinya

Hanya padaMu Ya Allah ku mohon segala harapan

Kerana aku pasrah dengan segala keputusanMu

Kerana aku sedar hinanya aku

Kerana aku insan lemah yang sering keliru

Kerana aku sering lupa dengan keindahan dunia ini

Kerana kurang kesabaran ku menghadapi ujia dariMu



Ya Allah .. Sesungguhnya diriku ini Hanyalah HambaMu yang Lemah dan Fakir

Limpahkan lah rumah tanggaku dengan penuh mawaddah

Jadikanlah rumah tanggaku sebagai rumah tangga yang sakinah

Aku memohon ampun kepadaMu Ya Allah , atas segala Dosa-dosa yang telah aku lakukan



Amin, amin Ya Rabbal Allamin



ne doa bagi pengantin baru

selamat pengantin baruu

No comments:

Post a Comment