Monday, January 3, 2011

2011 Matlamat Anda - Tulis, jangan tak tulis



01.01.11...Hari pertama di tahun baru masihi....Alhamdulillah....Masih diberi ruang dan peluang untuk memperbaiki diri...Hari pertama kalian?? Harap semuanya baik2 saja insyaAllah...


"Tahukah anda, di dunia hanya 2% daripada golongan dewasa yang menulis matlamat mereka sendiri. Baki 98% yang lain mungkin tidak mempunyai matlamat hidup, ataupun, sekiranya ada, tidak menulisnya"



Menulis matlamat anda seperti anda membuat perjanjian dengan diri anda sendiri. Matlamat tersebut akan tersemat dalam fikiran adan dan sentiasa mengingatkan anda secara sedar, ataupun separa sedar untuk anda mencapainya.

Matlamat yang tidak tertulis seumpama angan-angan sahaja (inilah angan-angan Mat Jenin masa kini). Apabila anda menulis matlamat anda di atas kertas, ia menjadi sesuatu yang nyata dan boleh disentuh.

Anda telah membawa matlamat dalam imaginasi kepada bentuk yang anda dapat menggenggamnya ! Samalah dengan tujuan matlamat anda….Anda ingin menggenggamnya !



Seperti anda semua, saya juga mempunyai matlamat hidup dan diantaranya matlamat hidup yang saya boleh share disini :

1. Kebebasan Kewangan (duit mengalir macam air masuk ke dalam akaun anda hasil aliran tunai yang positif hasil kerja pejabat, perniagaan online, biz cake

2. Mempunyai Perniagaan Sendiri

3. Nak hidup dengan pemikiran Positif

4. Hidup bebas hutang (setelkan duit ptptn)

5. Tak nak tangguh solat (nak solat sejurus azan)

6. Mengubah penampilan diri menjadi lebih menarik (eg; nk kurangkan berat badan, nk ubah cara pemakaian, cara berkomunikasi)

7. Memberi khidmat kepada masyarakat dan menerima hormat, kuasa dan berbakti pada masyarakat

8. Dapat membantu Ibu Bapa, Keluarga, Adik-Beradik, Masyarakat & Negara

9. Dikurniakan kesihatan dan kebahagiaan yang sempurna sehingga akhir hayat

10. Mendapat rezeki yang diberkati oleh Allah S.W.T dan menjadi JUTAWAN di dunia dan di akhirat….amin.


(p/s: antara matlamat yg saya boleh share disini – yg lain, P & C)




Semoga kita semua akan mencapai matlamat dalam hidup kita. Mulakan menulis matlamat anda dengan jelas hari ini !

Buat semua,selamat mengisi cerita 2011...Moga semuanya dipermudahkan insyaAllah...Setiap orang punya cara tersendiri,sesekali tak salah jika kita belajar dengan cara orang lain..Dari situ kita lebih menghargai siapa kita... Jom senyum...

No comments:

Post a Comment